2 Eylül 2020 Çarşamba

Selam Niyetine

Merhaba,

Birkaç blog projemden sonra yeni bir projeye daha başlamaya karar verdim. Bu sefer büyük hayallerim, uzun vadeli beklentilerim, özenle çizilmiş bir rotam yok. Dolayısıyla buranın daha serbest (beraberinde resmî) ve daha rahat bir ortam olacağını umuyorum.

Sitenin adını “KelimedenArtan” olarak seçtik. Etraflıca düşünüp tartıştığımız bir isim değil bu. Birkaç isim denedik, biraz düşündük, nihayet bunda karar kıldık.

Biraz yazı biriksin, sonra toplu paylaşırım vs. gibi düşüncelerim vardı ama düşüncede kalınca olmuyor, siteyi açayım devamı gelirse gelir dedim ve açtım. Hayırlısı. 

Bu site ne kadar gider bilmiyorum. Gittiği yere kadar artık.

Peki bu sitenin amacı nedir?

Bu sitenin kuruluş amacı okuyup notlar aldığım, üzerine düşündüğüm bazı kitapları kayda geçirmektir. Kayda geçirmekten kastım, kitapları tanıtmak, kitaplar hakkında tartışmak, özetle kitaplar üzerine dilim döndüğünce birkaç kelam etmektir.

Elbette okuduğum her kitabı buraya taşımayacağım. Amacım öznel değerlendirmelerimle önemli gördüğüm kitaplardan seçme yaparak kitaplar hakkında aldığım notları, düşüncelerimi kısa kısa paylaşmaktır.

Geçmişte okuduğum kitapları da buraya taşımayı düşünmüyorum. Bugünden itibaren okuduklarımdan paylaşmayı düşünüyorum. İleride fikrim değişir mi bilemem.

Bu yazıları yazarken de hem yazımım gelişir hem de önemsediğim kitapları hafızama bir kez daha işlemiş olurum diye düşünüyorum. Beklentim yok falan dedim ama, beklenti derseniz, budur yani en fazla.

Elbette yazdıkça format oturacaktır ama şimdilik aklımdaki yazı formatı şu şekilde;

- Öncelikle yazar tanıtımı
- Devamında kitap hakkında bilgi
- Kitabın ana hatlarıyla içeriği
- Kitap hakkında aldığım notlar, tartışma notları vs
- Kitaptan alıntılar

Bu format yazdıkça değişir zannederim. Kervanı yolda dizeceğiz sanırım.

Sanırım bu kadar.
Görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kur’an’a Dilbilimsel Yaklaşımlar – Salih Akdemir

Merhaba, bugün Salih Akdemir’in Kur’an’a Dilbilimsel Yaklaşımlar isimli eseri üzerine konuşacağız. Devam eden satırlarda yazardan ve kitab...